BTL Polska Sp. z o.o.
BTL Polska Sp. z o.o.
Adres: Leonidasa 49, 02-239 Warszawa
Telefon: 22 667 02 76
WWW: https://www.btlnet.pl/

Podgląd wizytówki
INTIMEX
INTIMEX sp. z o.o. sp. k.
Adres: Egejska 19/39, 02-764 Warszawa
Telefon: +48 22 6687465
WWW: https://intimex.com.pl/

Podgląd wizytówki
Mindray
Mindray Medical Poland
Adres: Cybernetyki 9, 02-677 Warszawa
Telefon: 22 463 80 80
WWW: www.mindray.com

Podgląd wizytówki
Dräger Polska
Dräger Polska Sp. z o.o.
Adres: Posag 7 Panien 1, 02-495 Warszawa
Telefon: 22 243 06 58
WWW: https://www.draeger.com/pl_pl/Home

Podgląd wizytówki
MIRO
MIRO Sp. z o.o.
Adres: Mińska 25B lok U1, 03-808 Warszawa
Telefon: 22 230 20 40
WWW: https://miro-med.pl/

Podgląd wizytówki
SONOSCAPE MEDICAL CORP.
SONOSCAPE MEDICAL CORP.
Adres: Guangming District, Guangdong, 518107 Shenzhen
Telefon: +48 784 894 276
WWW: www.sonoscape.com

Podgląd wizytówki
Intelimedical
Intelimedical Poland Sp. z o.o.
Adres: ul. Kasprowicza 4, 10-220 Olsztyn
Telefon: +48 22 599 42 23
WWW: https://intelimedical.pl/

Podgląd wizytówki

Systemy przyzywowe (przywoławcze) dla szpitali



Nie wybrano pliku
Maksymalny rozmiar załącznika to 10MB.
Pole zgody na przetwarzanie danych osobowych jest wymagane.
Systemy przyzywowe (przywoławcze) dla szpitali

Systemy przyzywowe (przywoławcze) dla szpitali to specjalistyczne urządzenia służące do szybkiego wezwania personelu medycznego przez pacjenta lub pracownika w sytuacjach wymagających natychmiastowej interwencji.


1. Co to są systemy przyzywowe?

  • To systemy elektroniczne pozwalające pacjentom, personelem medycznym lub odwiedzającym na natychmiastowy kontakt z personelem.

  • Mogą być stacjonarne (przy łóżku pacjenta) lub mobilne (przyciski przenośne, opaski).

  • Często integrują sygnały dźwiękowe, świetlne i powiadomienia elektroniczne (np. na monitorach pielęgniarskich, smartfony lub centrale w szpitalu).


2. Do czego służą systemy przyzywowe?

  1. Wezwanie pomocy medycznej w nagłych przypadkach – np. upadek pacjenta, nagłe pogorszenie stanu zdrowia.

  2. Kontakt pacjenta z personelem pielęgniarskim – wzywanie pielęgniarki lub asysty w czasie zabiegu lub opieki.

  3. Zarządzanie personelem szpitalnym – ułatwiają szybkie reagowanie na potrzeby pacjentów i priorytetyzację zadań.

  4. Poprawa bezpieczeństwa pacjenta i efektywności pracy personelu – skracają czas reakcji na wezwania.


3. Elementy systemów przyzywowych

  • Przyciski przyłóżkowe lub przenośne – pozwalają pacjentowi lub pracownikowi wezwać pomoc.

  • Panele pielęgniarskie / centrale – odbierają sygnały przywołania i przekazują je do odpowiedniego personelu.

  • Sygnalizacja świetlna i dźwiękowa – informuje o wezwaniach w salach, korytarzach lub na stanowisku pielęgniarskim.

  • Integracja z systemem informatycznym szpitala – umożliwia monitorowanie zgłoszeń, czasów reakcji i lokalizacji wezwania.


4. Rodzaje systemów przyzywowych

  1. Przewodowe – instalowane przy łóżkach i w salach, połączone kablem z centralą.

  2. Bezprzewodowe (radiowe lub Wi-Fi) – mobilne przyciski i odbiorniki, łatwe w instalacji i modernizacji.

  3. Systemy zintegrowane z IT szpitala – powiadomienia wysyłane do komputerów, tabletów lub smartfonów personelu.

  4. Specjalistyczne dla oddziałów intensywnej terapii i bloków operacyjnych – szybkie sygnały alarmowe z dodatkową funkcją priorytetu.


5. Zalety systemów przyzywowych

  • Szybka reakcja personelu – zwiększa bezpieczeństwo pacjentów.

  • Poprawa organizacji pracy – personel wie, które wezwania są pilne.

  • Łatwość użycia – przyciski są proste, intuicyjne i dostępne dla pacjentów w każdym wieku.

  • Możliwość integracji z innymi systemami – np. monitorowaniem pacjenta, systemami alarmowymi, monitorami pielęgniarskimi.